Half way - Reisverslag uit Firenze, Italië van Emmy Schipper - WaarBenJij.nu Half way - Reisverslag uit Firenze, Italië van Emmy Schipper - WaarBenJij.nu

Half way

Blijf op de hoogte en volg Emmy

16 Juni 2014 | Italië, Firenze

Als eerste, sorry als ik wat later reageer via e-mail of sms. Het is hier zo'n drukke chaos en strakke planningen en ook omdat ik alleen wifi heb op school, thuis of de Uncle Jimmy's bar, reageer ik dus niet heel vaak en snel. :)

Helaas zitten we alweer op de helft.
Ik vind het hier geweldig en voel me echt zo thuis hier in Florence.
Ik begin mensen te herkennen in winkeltjes en tratoria en steeds een extra woordje Italiaans te spreken.
Matteo was hier afgelopen weekend en dat was heel fijn een bekend en vertrouwd gezicht te zien.
Op 1 of andere manier ook emotioneel toen hij weer weg ging want toen kreeg ik weer even het gevoel compleet alleen te zijn in een onbekende stad.
Totdat ik weer over Via di Tornabuoni straat liep en m'n favo straatmuzikanten hoorde spelen, ik voelde me weer warm en happy. Alsof ze het wisten hoe ik me voelde nadat ik Matteo had afgezet op het station en ik dit nodig had.
Die kregen dus van mij een centje.
"Grazie bella!". Je kan ook een cd van ze kopen, ik denk erover na, de geluiden doen me denken aan Florence.. Een mooi aandenken dus.

Ik heb Matteo Mercato Centrale laten zien, een grote food hall waar je eten kan kopen. Je denkt dan, oh goedkoop maar het is alsnog prijzig. 4,50 euro voor een kwart watermeloen bijvoorbeeld.
We hebben daar een pizza gegeten, mijn eerste pizza hier en dat was hemels want het was super vers!!

Natuurlijk NL-Spanje bewonderd in een Amerikaanse bar in Italie samen met Henock en Matteo. Haha, erg leuk was dat. Ik ben wel de enige Nederlander in heel Firenze volgens mij. Er was geen Hollander te bekennen.

Zaterdagavond gingen we eten in het Hard Rock Cafe Firenze, de pasta's kwamen een beetje m'n neus uit en ik had zin in een goede hamburger met frietjes. En die kregen we dus ook.
Heel mooi cafe is die in Florence, vrij nieuw ook.
Er waren tijdens het eten ook optredens, onder andere van Alan Wass (beste vriend en mede zanger van Pete Doherty, Babyshambles).
Hij was best dronken (vrij bekend voor deze zanger en o.a. Pete Doherty) en dat was erg grappig want Matteo en ik waren de enige die Engels spraken in dat restaurant leek wel. Wij lagen continue dubbel van wat hij deed en zei. Terwijl die Italianen dachten "QUE?!".

Daarna natuurlijk Italië versus Engeland gezien, muahaha. Leuke wedstrijd. Italië dus gewonnen.

Gisteravond had ik gelukkig wat op de planning staan, namelijk het eten samen met Heflin en z'n vriendin Emma.
Dat was zo gezellig! En we hebben echt zo lekker gegeten, tot nu toe voor mij het beste diner so far.
Een familie restaurant vlakbij mijn huis en je weet niet wat je meemaakt qua eten en smaak. Wow.
We moesten dan ook een uur wachten voordat we een tafel kregen.
Het leuke was, was dat je kon zien dat het goed was. 1: er zaten veel Italianen en 2: TL-licht.

Woensdag ga ik misschien naar Pisa en daar NL-Australië kijken. Heflin en Emma zitten daar dan en dan kan ik meteen even de toerist uithangen met een schuine toren.

Ciao allemaal!

  • 16 Juni 2014 - 15:14

    Nathalie:

    Grazie Bella! Zeker die cd kopen! :-)

  • 16 Juni 2014 - 18:58

    CARL:

    Ha Em,
    Leuk verslag weer. Fijn dat je Mateo hebt gezien. Gezellig. Afscheid nemen is altijd vervelend.

    Goed te lezen over je 'familierestaurant'. 't Is precies wat ik altijd zeg. Des te minder luxe en des te meer locals, des te beter het eten.

    Cd zeker kopen (krijg je van ons). Maar wel eerst zoals het een goed Schippertje betreft afdingen. Kostprijs van zo'n CD = max. 5,00 dus...

    En je Italiaans? Leer je veel?
    Geniet van alles en prettige wedstrijd woensdag (3-0).

    X
    Pap

    PS) Ik ga niet meer WhatsAppen onder de wedstrijd, wantik word een beetje zenuwachtig van jullie berichtjes over en weer. Het is maar dat je het weet. X

  • 18 Juni 2014 - 21:04

    Jacqueline Sleeswijk:

    Ciao Em!
    Wat leuk om jouw avonturen in Firenze te lezen! Zo te horen heb je het daar erg naar je zin, knap hoor zo alleen in zo'n vreemde stad...en als enige hollander hahaha, als ze er waren geweest had je ze zeker gezien want 'wij' vallen meestal erg op in onze oranje outfits :-)

    Jij op cursus, ik ook op cursus. Het is heel pittig maar erg leuk. Leuke meiden en gelukkig ook 2 mannen! Het is best gek dat je in 3 weken wordt klaargestoomd voor stewardess. Een hele verantwoordelijke job besef ik nu. In 1,5 week heb ik al leren vuur blussen, reddingzwemmen, over terroristische aanslagen en wapens alles geleerd, op een glijbaan het vliegtuig verlaten, EHBO cursus gehad en vechttechnieken geleerd om lastige passagiers te lijf te gaan.
    Eigenlijk leer je alles voor als het mis gaat in de lucht...haha, maar wel erg nuttig natuurlijk!
    Heb gisteren mijn 1e examen gehaald. Gelukkig maar want als je iets niet haalt dan moet je meteen vertrekken. Ja streng hoor. Heb jij ook al tussententamens gehad?

    Leuk dat je naar Pisa gaat, ik heb a.s vrijdag mijn eerste FAMvlucht naar...PISA!!
    Zo spannend. heb niet het idee dat ik alles al weet, maar je gaat mee als soort trainee.
    Het is op en neer, anders had ik het je wel laten weten!!

    Nou Em, nog heel veel plezier daar, maar heb het idee dat dat wel goed komt.
    Geniet er maar van en ik kijk uit naar je volgende verhaal!!

    liefs Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Hier lees je alles over mijn ontdekkingen en situaties die ik, Emmy, meemaak (in het buitenland).

Actief sinds 05 Mei 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 3205

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 29 Juni 2014

Hoi Florence!

Landen bezocht: