Mi Piace - Reisverslag uit Firenze, Italië van Emmy Schipper - WaarBenJij.nu Mi Piace - Reisverslag uit Firenze, Italië van Emmy Schipper - WaarBenJij.nu

Mi Piace

Blijf op de hoogte en volg Emmy

23 Juni 2014 | Italië, Firenze

Boee, nog maar zes nachten slapen en dan mag ik weer met de KL naar huis.
Vorige week was een drukke week zoals gewoonlijk.
Heb op een minder leuke manier mijn buurmannen ontmoet. Mannen die hieronder wonen, op 1 of andere manier hebben ze een obsessie voor vrouwen want ergens anders kijken kunnen ze niet.
Vrij irritant. Maar dat laatste weekje moet ik wel kunnen overleven.
Vorige week woensdag gingen Henock (Amerikaanse jongen), Lisa (Duits meisje) en ik naar Pisa.
Daar waren ook Heflin en Emma, dat was heel gezellig want we gingen daar NL-Australië kijken.
Pisa vond ik heel mooi, het was een rustige dag, niet veel toeristen voor Pisa.
Iedereen natuurlijk die ene foto maken. Ik vond de gebouwen en torens prachtig daar. Behalve de mensen, helemaal niet aardig. Vergeleken met Florence mogen ze nog heel veel leren qua gastvrijheid.
Vooral in die bar waar wij voetbal gingen kijken, ik schrok best van de manier waarop we behandeld werden.
Maar de gillende Australiërs maakten alles weer goed.

Afgelopen vrijdag was het helaas de laatste lesdag voor Hennock en Meg. Ik blijf nu nog alleen over met de Scranton Amerikanen..
We gingen ' savonds voetbal kijken (Italië) in de mercato. Super leuke omgeving met geweldig lekker en niet duur eten.
Ik vroeg diezelfde dag nog aan Matteo of hij nog naar Florence wilde komen want iedereen zou dat weekend weggaan of beginnen met hun internship.
Hij zei dat ie het te druk had en de trein te duur is dus helaas.

Totdat ik vrijdagavond thuis werd afgezet door twee klasgenootjes en Matteo mij een sms stuurde of ik al thuis was. Ik zei ja.. En dat ik niet veel andere plannen heb.
Waarop hij antwoordde, doe de deur open ik sta beneden..
WAT!!?
Haha, leukste verassing ooit. Matteo kwam de trap oplopen, ik kon het niet geloven. Ik was echt heel blij om hem te zien.
De volgende dag gingen we naar Piazzale Michelangelo waar je uitzicht hebt over heel Florence. Zo mooi, weer een nieuwe ontdekking dus. Het is echt behoorlijk hoog en ook een behoorlijke klim.
Omdat het zo warm was hadden we besloten om zondag (gister) naar het strand te gaan in Viareggio.
Zaterdagavond hebben we nog gegeten in mijn lievelingsrestaurant, hopelijk mag ik daar nog een keer naartoe deze week.
Het lekkerste eten eet je daar en ik moest dat Matteo natuurlijk laten meemaken.

Zondag namen de trein naar Viareggio en liepen we vanaf daar naar het strand.
Daar een parasol en stoelen gehuurd voor 16 euro voor een dag.
In de zee gezwommen en dat was heerlijk!
Ik was eventjes weg van Florence en dat was ook wel even goed voor m'n hoofd. Zeelucht, en frisse lucht.
'S avonds weer terug naar Florence waar we ergens nog gingen eten. Helaas een heel crappy restaurant wat zo goed leek te zijn (en heel Italiaans), bleek het niet te zijn. Teleurstellend.
We waren na het eten snel weg daar en zochten de meest fancy plek op waar je een dolci kan eten. Denk aan tiramisu en cheesecakes. YUM.
Want dat gunde we onszelf wel!
Vandaag ging Matteo weer terug naar huis en ik naar school.
Ik kreeg nog een offer van m'n juf dat ik een week bij haar thuis mag blijven slapen als ik langer wil blijven of een keertje terugkom.
Ze smeekt mij continue om te blijven, haha. Ze is echt heel tof!
Zij is zeker iemand die ik ga missen.

Morgen is het hier een officiële feestdag en dus geen school. San Giovanni heet het feest. 'S avonds eet je gelato en kijk je vuurwerk op 1 van de bruggen.
Daarom ga ik nu snel eten en water in huis halen want heb niks meer. Morgen zijn de winkels dicht.
De Afrikaanse hitte is trouwens ook weer terug hier dus daar ben ik blij mee. Ergens begon ik het te missen.
Want vorige week was het rond de 24/25 graden. Nu weer 30+. Mi piace!

Nou, aju paraplu. Nog eventjes en dan zijn we er weer.
Ciao!

  • 23 Juni 2014 - 13:59

    Carl:

    Fijne laatste week Em! Geniet er van.
    We whatsappen vanavond wel weer even als onze jongens van de Chilenen een pak slaag krijgen.
    Kus, ciao en tot zondag.
    Pap

  • 23 Juni 2014 - 14:09

    Nathalie:

    Geniet van je laatste weekje meid!
    Beter dit gevoel dan dat je er niks aan vond en naar huis verlangd.
    X Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Hier lees je alles over mijn ontdekkingen en situaties die ik, Emmy, meemaak (in het buitenland).

Actief sinds 05 Mei 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 3203

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 29 Juni 2014

Hoi Florence!

Landen bezocht: